Dla Wspólnoty
OBSŁUGA W RAMACH ZARZĄDU
- dokonanie rejestracji Wspólnoty (REGON, NIP, rachunek bankowy),
- wyszukiwanie firm świadczących usługi oraz negocjowanie warunków współpracy,
- przygotowanie umów na dostawy mediów (woda, prąd, gaz),
- przygotowanie umów na usługi (wywóz nieczystości, konserwacja, sprzątanie, ochrona, przeglądy techniczne, ekspertyzy, nadzory, remonty),
- przygotowanie umów ubezpieczenia budynku,
- negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych, np. ubezpieczenia mieszkań,
- regulowanie należności nieruchomości, w zakresie ustalonym przez Radę Osiedla/Zarząd,
- przygotowanie zebrań Wspólnoty,
- opracowanie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami właścicieli:
- plan zachowawczy – utrzymanie nieruchomości w stanie niepogorszonym,
- plan rozwojowy – powiększanie wartości nieruchomości,
- plan pozyskiwania pożytków
ADMINISTROWANIE
- udział w procesie przejęcia nieruchomości od developera lub dotychczasowego zarządcy,
- stworzenie procedur reklamacyjnych i udział w procesie reklamacji,
- wyszukiwanie firm świadczących usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz negocjowanie cen i warunków umów,
- kontrola i nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów wspólnych nieruchomości,
- kontrola i nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku,
- kontrola i nadzór nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości – np. ochrona,
- dokonywanie odczytów liczników lub nadzór nad wykonywaniem odczytów liczników przez podmioty zewnętrzne, w okresach wynikających z terminów rozliczeń mediów,
- nadzór nad terminowym zlecaniem kontroli technicznych, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami Prawa Budowlanego,
- sporządzenie regulaminów oraz instrukcji obsługi lokalu,
- pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości,
- prowadzenie biura Administracji (korespondencja z mieszkańcami, odbieranie telefonów, maili),
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy Prawa Budowlanego,
- zgłaszanie usterek części wspólnych developerowi,
- kontrola i nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- kontrola i nadzór nad odbiorem prac remontowych i modernizacyjnych,
- wykonywanie podjętych uchwał przez właścicieli nieruchomości,
- bieżące monitorowanie ogólnego stanu technicznego nieruchomości,
- kontakt telefoniczny 24h na dobę z administratorem oraz internetowa obsługa mieszkańców,
- przygotowanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja wykazu właścicieli lokali,
- przygotowywanie raportów dla Zarządu lub Rady Osiedla,
- wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali
OBSŁUGA PRAWNA
- reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi w przypadku, gdy Wspólnota zostaje pozwana,
- przygotowanie umów na dostawy mediów i usług,
- opracowywanie uchwał i innych aktów normatywnych Wspólnoty (regulaminów, itp.),
- w sprawach szczególnie skomplikowanych współpracujemy z kancelarią prawną
OBSŁUGA KSIĘGOWA
- otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów i usług,
- prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek i wpłat za media,
- pobieranie dochodów z pożytków,
- windykacja należności,
- dla Wspólnot Mieszkaniowych zapewniamy internetowy dostęp do indywidualnych kont właścicieli lokali, gdzie można 24h na dobę sprawdzić naliczenia, wpłaty i rozliczenia, przeczytać ważne informacje zamieszczone przez zarządcę/administratora,
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego,
- przygotowywanie miesięcznych sprawozdań finansowych,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- wystawianie w imieniu developera zawiadomień/faktur dla lokali przekazanych od chwili przejęcia do czasu podpisania aktu notarialnego,
- rozliczanie się z Urzędem Skarbowym i składanie deklaracji
OBSŁUGA TECHNICZNA NIERUCHOMOŚCI
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym Książki Obiektu Budowlanego, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego,
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie,
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
- kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- przygotowywanie planów remontowych,
- nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje oraz odbiór tych prac,
- wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych